גמילה מעישון – המדריך המלא

כל מה שחשוב לדעת ומה צפוי לכם, החל מתופעות הלוואי המקובלות בד”כ לתהליך הפסקת עישון ועד היתרונות הגדולים של הפסקת עישון.

תסמיני גמילה מעישון


מהן התופעות הנפוצות להפסקת עישון ומה הסיבה להופעתן?

מעשנים רבים חוששים להפסיק לעשן בשל החשש מתופעות הלוואי של הגמילה.
כשמפסיקים לעשן רמת הדופמין, ההורמון שאחראי לתחושת ההנאה במוח יורדת, מצב רוח ירוד, ותחושה של דכדוך, זו הסיבה שמעשנים רבים שנגמלים מסיגריות מרגישים בשבועות הראשונים לגמילה תחושה של דכדוך ומצב רוח ירוד באופן כללי כגון:

  • הפרעות שינה \ נדודי שינה – מצב רוח ירוד, תחושת חוסר שקט בשילוב מחסור בניקוטין, שאליו הגוף היה מכור עשויים לגרום לנדודי שינה.

  • רעב מוגבר – הניקוטין גורם לתיאבון מופחת להגברת קצב שריפת הקלוריות ולכן כשאנחנו מפסיקים לצרוך אותו, תחושת הרעב שלנו עולה ובעקבות כך גם העלייה במשקל לא מאחרת לבוא. בנוסף – ההרגל האוראלי שבעישון סיגריות גורם לנגמלים לפנות למזון כתחליף. התחושה הזו שצריך משהו להתעסק איתו בפה במקום סיגריה, מובילה רבים הנגמלים מעישון, לפנות לאוכל כתחליף לסיגריות

  • עלייה קלה במשקל – בד”כ לא מדובר בעלייה דרמטית במשקל, אלא בתוספת מספר בודד של קילוגרמים שמתאזנים לרוב עם הזמן.

  • שיעול וליחה – תופעת לוואי שהיא דווקא חיובית, מכיוון ששיעול וליחה הם סימן שהגוף מנקה את עצמו משאריות הניקוטין.

  • תופעות לוואי נלוות בד”כ לתהליכים בהם מבקשים מהנגמלים להיגמל מעישון בעזרת כח הרצון בלבד.
    לעומת זאת, בתהליך של מיינדטק תוכלו להיגמל מסיגריות עם מינימום תופעות לוואי.

כשמנתקים את החשק לסיגריה מתת המודע, גם תופעות הלוואי לרוב מתנתקות.
לעומת זאת, כשמנסים להפסיק לעשן מכח רצון, שמגיע מהמוח המודע, הנטייה היא לחפש תחליף שישנה הרגל אחד להרגל אחר, גם אם קרה ואתם חווים תופעה כזו או אחרת שאינה רצויה, חשוב לזכור שמדובר בתופעה שהיא זמנית ויש להביט קדימה לעבר עתיד בריא ונקי מעשן.

כללי ברזל לגמילה מוצלחת מעישון

תהליך גמילה מעישון


בכדי להקל על תהליך של גמילה מעישון, הנה מספר כללים חשובים שיש להקפיד עליהם בתהליך הגמילה:

  • כשאתם מתעוררים בבוקר, שתו מים קרים עם לימון

  • דאגו לאכול ארוחת בוקר בשעה הראשונה של היום

  • הוסיפו ירקות בכל ארוחה

  • אכלו בין הארוחות – פירות, אגוזים ושקדים

  • הקפידו על הליכה או ריצה 3 פעמים
    בשבוע, 15 דקות לפחות בכל פעם.

  • שתו 10 כוסות מים ביום לפחות

  • מומלץ להימנע מג’אנק פוד ואוכל מתועש ומעובד.

  • יש להמנע משתייה מוגזת, מאכילה בלילה ומאכילת בצקים ופחמימות ריקות.

 
ההשפעות המיטיבות של גמילה מעישון

למרות הקושי ותופעות לוואי שעשויות להופיע, חשוב לזכור, לתהליך של הפסקת עישון יש יתרונות רבים.
ההשפעות המיטיבות של גמילה מעישון מתחילות מיד אחרי שמכבים את הסיגריה האחרונה:

  • כ-20 דקות מהסיגריה האחרונה הגוף שלכם יחל את תהליך השיקום שלו.
    תחילה קצב הלב ולחץ הדם שלכם יתחילו לרדת.

  • לאחר כ-12 שעות כמות הפחמן החד חמצני המזיק בגופכם
    תרד לרמה תקינה ורמת החמצן תעלה.

  • בתוך 48-72 שעות יחול שיפור בחושי הטעם והריח שלכם.
    בשלב הזה הגוף שלכם כבר יהיה לגמרי נקי מהניקוטין.

  • שבועיים לאחר הסיגריה האחרונה תסמיני גמילה מעישון, באם יופיעו, יוקלו משמעותית עד ייעלמו לגמרי.

  • לאחר חודש, העור שלכם יהפוך לפחות מקומט ויאבד מהגוון האפרורי שקיבל בשל העישון. בנוסף, במשך החודשים הבאים גם השיעול וקוצר הנשימה יפחתו.

  • בתוך 3 חודשים הסיכון להתקף לב יפחת עבורכם באופן משמעותי, בנוסף, תפקודי הריאות והיכולת שלכם לבצע פעילות גופנית ישתפרו באופן ניכר.

  • היתרונות המשמעותיים ביותר יגיעו כמובן לאחר זמן רב יותר מהפסקת העישון, חמש שנים ללא סיגריות יפחיתו בכמחצית את הסיכון שלכם ללקות במחלות לב, ואת הסיכון לפתח גידולים בחלל הפה וסרטן שלפוחית השתן.

  • ולבסוף כעבור עד 15 שנים מהגמילה הסיכון שלכם לשבץ ומחלות לב ירד בצורה משמעותית,
    עד כדי כך שמשתווה לזה של אדם בן אותו גיל שלא עישן.

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר