דיכאון אחרי הפסקת עישון

אז אומרים שאותה הפסקת עישון מסייעת במניעת מצבי דיכאון, אבל, כידוע עד שמתחילים ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בהליך גמילה מעישון או גמילה מניקוטין, יש לא מעט תסמינים לא נעימים אשר יכולים להוות את נחלתם של הנגמלים. כאמור, האור בקצה המנהרה טמון בעובדה שכל אותם תסמיני גמילה מעישון אמורים לחלוף כלעומת שבאו – אבל באותה התקופה, הנגמלים עלולים למצוא את התסמינים כבלתי נסבלים והם אף יכולים להקשות עליהם יותר את הליך הגמילה. כאמור, אם עוצרים רגע וחושבים על מה שניתן להרוויח מגמילה מעישון ובראש ובראשונה בריאות ואריכות חיים, אין כל ספק שהתקופה הזאת, אשר יכולה לכלול גם תחושת דיכאון בעקבות הפסקת העישון, תהיה שווה את זה.

דיכאון אחרי הפסקת עישון – למה זה קורה?

לעישון סיגריות יש השפעה על מצב הרוח – הוא גורם לתחושת הנאה ורוגע ואף משפר את הריכוז.  מצב זה נגרם בעקבות ההשפעה של הניקוטין, אשר מגיע למוח תוך פרק זמן קצר של מספר שניות ובהליך זה גורם למעשה, להפרשה של דופמין, אשר גורם לתחושת ההנאה. כידוע, עם הזמן, הגוף מפתח סוג של תלות בניקוטין וברגע שמפסיקים לעשן ולספק לגוף את אותו הניקוטין, תהליך גמילה מניקוטין יבוא לידי ביטוי באותם תסמיני גמילה שונים, אשר חלקם יבואו בצורה ההפוכה לתחושות הטובות להן הניקוטין גם ולכן, נגמלים רבים מדווחים על תחושת דיכאון, רוגז, אי נוחות וכיוצא בזה..  

אם כך, מהו דיכאון אחרי הפסקת עישון?

כפי שציינו לעיל, הופעת התסמינים הפיזיולוגיים בימים הראשונים לתהליך גמילה מעישון, עשויים להוביל להתפתחותם של תסמיני דיכאון בקרב חלק מהאנשים המנסים להיגמל מעישון. תסמינים אלו עשויים להיעלם ביחד עם השלמת תהליך הניקיון של הגוף מחומר הניקוטין, אך באותה מידה הם עשויים להתגבר. תסמיני דיכאון אחרי הפסקת עישון כוללים בין היתר: חוסר שקט פנימי ועצבנות יתר, מצבי רוח משתנים, סטרס ולחץ מוגברים מהרגיל, עייפות לא מוסברת, נטייה להסתגרות וחרדה. 

שגעון לאחר הפסקת עישון

איך להתמודד עם תופעת הדיכאון?

כאמור, תסמיני הגמילה כולל הדיכאון חולפים והחיים חוזרים להיות תקינים. מכיוון שדבר זה לא תמיד יהווה נחמה, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הדיכאון, היא לעשות דברים שעושים טוב – כנראה, שגם כמעשנים, היו לכם תחביבים נוספים ודברים אשר גרמו לכם תחושה טובה וזה הזמן לתת להם יותר פוקוס, על מנת למזער את תחושת הדיכאון ככל הניתן. פעילות גופנית יכולה לעזור במידה רבה בהפחתה של התחושות הרעות, כך גם הקפדה על ארוחות מאוזנות – זה בדיוק הזמן להשקיע בבישול ארוחות מושקעות וטעימות, אשר כוללת מרכיבים איכותיים ומזינים. כמובן, שבילוי עם החברים, עם המשפחה ועם אנשים אהובים – ובעיקר עם כאלה אשר אינם מעשנים, יכול גם הוא לסייע לא מעט בהתמודדות עם אותה התופעה של הדיכאון. 

להתוות את הדרך לחיים בריאים

תסמינים לא נעימים, מהווים את הנחלה של כל הליך גמילה ותמיד חושב לזכור ולהזכיר, שמדובר בתסמינים שחולפים. עישון טומן בחובו כל כך הרבה סיכונים בריאותיים והוא עלול לקצר במידה רבה גם את תוחלת חיים. מהסיבה הזאת, שנים רבות וארוכות של חיים בריאים, יהיו ללא כל ספק שוות את השבועות או החודשים הבודדים בהם תחוו את התסמינים – אשר גם עליהם ניתן להתגבר במידה ומקפידים לבצע פעולות שונות ולא לתת להם מקום רב מדיי בחיים.

 

דיכאון לאחר הפסקת עישון

כיצד מתמודדים עם דיכאון אחרי הפסקת עישון?

אנשים המתמודדים עם תסמיני דיכאון לאחר הפסקת עישון, חשוב שייפנו לקבלת ייעוץ מקצועי אצל מטפל רגשי ו/או פסיכולוג. בנוסף, קיימת חשיבות רבה לקבלת תמיכה וסיוע מהסביבה הקרובה והאנשים הקרובים אליכם. כמו כן, מומלץ למצוא תחומי עיסוק ותחביבים שונים המשפרים את מצב רוחכם ולעסוק בהם כטיפול בעיסוק. 

זכרו – גמילה מעישון מהווה חלק מתהליך ריפוי של הגוף אשר ניזוק מהחומרים השונים המצויים בכל סיגריה לאורך כל השנים בהם עישנתם. תהליך זה יכול להיות מואץ באמצעות אימוץ הרגלים בריאים לחיים כגון הקפדה יתרה על תזונה נכונה וקיומה של פעילות ספורטיבית באופן תדיר וקבוע. 

אורח חיים בריא לאחר גמילה מעישון

מאמרים נוספים

השמנה לאחר הפסקת עישון

השמנה לאחר הפסקת עישון

אין ספק כי העישון מזיק לבריאות ונשאלת השאלה, מדוע אתם ממשיכים להצית סיגריה אחר סיגריה, על אף הידיעה כי הבריאות שלכם מידרדרת בכל שאיפה? התשובה

קרא עוד »
מדוע חשוב להפסיק לעשן

למה להפסיק לעשן?

גמילה מעישון באופן מוחלט וחד משמעי, תאפשר לכל אחד ואחת מצרכני הטבק והסיגריות שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בהיבט הפיזי – בריאותי, בהיבט הנפשי

קרא עוד »
שיעול לאחר הפסקת עישון

שיעול לאחר הפסקת עישון

זה לא פשוט להגיע החלטה שזהו, מיום ראשון מפסיקים לעשן וזה קשה אף יותר לעמוד באותה ההחלטה ולהתחיל בהליך הגמילה. מי שמבטיח שזהו, אלו הקשיים היחידים

קרא עוד »
הפסקת עישון

טריגרים בצורך לסיגריה

תהליך גמילה מעישון הוא תהליך מורכב ולא פשוט בו הנגמל נדרש לחדול באופן מוחלט מההרגל היומיומי של עישון סיגריות או מוצרי טבק אחרים. לאורך כל

קרא עוד »

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר