טריגרים בצורך לסיגריה

תהליך גמילה מעישון הוא תהליך מורכב ולא פשוט בו הנגמל נדרש לחדול באופן מוחלט מההרגל היומיומי של עישון סיגריות או מוצרי טבק אחרים. לאורך כל תקופת הגמילה, מהימים הראשונים לתהליך של גמילה מניקוטין ועד למספר חודשים ואפילו שנים מרגע הפסקת העישון, עלולים להופיע טריגרים כאלו ואחרים המעוררים את הצורך בעישון סיגריה. בעמוד שלפניכם רכזנו עבורכם מידע על הטריגרים המרכזיים המופיעים בצורך לסיגריה בימים הראשונים לתהליך הגמילה ועל הדרכים היעילות ביותר להתמודדות איתם ולהימנע מ-כניעה לצורך.

הצורך לסיגריה - מתי הוא יכול להתעורר בכם?

בימים הראשונים לכל תהליך גמילה מעישון אתם עלולים לחוות צורך הולך וגבר לסיגריה בכל רגע ורגע, ולכן, חשוב להיות מודעים לכך ולמצוא את הדרכים הנכונות עבורכם על מנת להימנע מעישון סיגריה. הצורך בסיגריה לאורך תהליך גמילה מעישון יתעורר בכם בהתאם להרגלי העישון שלכם לפני מועד של הפסקת עישון, ולכן, מומלץ להתייחס להרגלי העישון שלכם ולשנות משהו בהרגל הישן על מנת להימנע מעישון, לדוגמא: במידה ואתם רגילים לעשן את הסיגריה הראשונה שלכם ביום כאשר אתם מתעוררים בבוקר ביחד עם הקפה הראשון, אנו ממליצים לכם לצאת להליכה קצרה מייד לאחר שאתם מתעוררים ולחזור למקלחת מרעננת שרק לאחריה תשתו את הקפה הראשון של היום.

 
טריגרים בצורך לסיגריה

דוגמאות נוספות לדרכי התמודדות עם טריגרים בצורך לסיגריה

הצורך בסיגריות במהלך הפסקת עישון עלול להתעורר בכל פעם שאתם מסיימים ארוחה טובה, ובהתאם להרגלי העישון הישנים שלכם, הצורך בסיגריה מתגבר ברגעים אלו. על מנת להימנע מעישון אנו ממליצים לכם ללעוס מסטיק (רצוי ללא סוכר) בסיום הארוחה ובכך גם לסייע לניקוי השיניים אך בעיקר להתמודד על הצורך בסיגריה.
במהלך תהליך גמילה מעישון עלול להתעורר בכם צורך בסיגריה גם במצבי לחץ בעבודה או בבית וגם במקרים בהם אתם נדרשים לרמת ריכוז גבוהה. כידוע, התסמינים הנלווים לתהליך גמילה מניקוטין כוללים קושי בריכוז ותחושת חוסר שקט. תסמינים אלו נלווים לימים הראשונים לגמילה והם חולפים כשבוע עד שבועיים מיום תחילת התהליך. על מנת להיענות לטריגר בסיגריה במצבי לחץ או צורך בריכוז, אנו ממליצים לכם לתרגל נשימות באופן תדיר לפרקי זמן קצרים בכל פעם.

כיצד מתמודדים עם צורך הולך וגובר בסיגריה?

לאורך כל התקופה של הפסקת עישון אתם עלולים לחוות צורך הולך וגובר בסיגריה. על פי מחקרים שונים בתחום של גמילה מעישון נמצא כי הצורך מופיע לפרקי זמן של עד 7 דקות במהלכן אתם חייבים לעשות כל פעולה שתשכיח מכם את הרצון והצורך בסיגריה. פעולות אלו יכולות לכלול תרגול נשימות, תרגילי מתיחות, הזזת חפצים ממקום למקום (גם אם אין צורך בכך) וכל פעולה ביתית או משרדית אחרת, לרבות, גיהוץ, שטיפת כלים, סידור שולחן העבודה וכדומה.
רוצים לדעת יותר על תהליך גמילה מעישון והתמודדות עם הצורך בסיגריה במסגרת התהליך? לחצו כאן 

תהליך גמילה מעישון
מדוע חשוב להפסיק לעשן

למה להפסיק לעשן?

גמילה מעישון באופן מוחלט וחד משמעי, תאפשר לכל אחד ואחת מצרכני הטבק והסיגריות שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בהיבט הפיזי – בריאותי, בהיבט הנפשי

קרא עוד »
שיעול לאחר הפסקת עישון

שיעול לאחר הפסקת עישון

זה לא פשוט להגיע החלטה שזהו, מיום ראשון מפסיקים לעשן וזה קשה אף יותר לעמוד באותה ההחלטה ולהתחיל בהליך הגמילה. מי שמבטיח שזהו, אלו הקשיים היחידים

קרא עוד »
דיכאון אחרי הפסקת עישון

דיכאון אחרי הפסקת עישון

אז אומרים שאותה הפסקת עישון מסייעת במניעת מצבי דיכאון, אבל, כידוע עד שמתחילים ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בהליך גמילה מעישון או גמילה מניקוטין, יש

קרא עוד »

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר