למה להפסיק לעשן?

גמילה מעישון באופן מוחלט וחד משמעי, תאפשר לכל אחד ואחת מצרכני הטבק והסיגריות שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בהיבט הפיזי – בריאותי, בהיבט הנפשי – התנהגותי וגם בהיבט הכלכלי. אם גם אתם מחפשים אחר סיבות טובות להפסקת עישון, תוכלו למצוא אותן בשורות הבאות. 

למה להפסיק לעשן - כל הסיבות הבריאותיות

הנזקים הבריאותיים הנגרמים כתוצאה מעישון מהווים סיבה מספיק טובה להפסקת עישון מיידית, כאשר היתרונות הבריאותיים הנלווים להפסקת עישון מורגשים באופן הדרגתי החל מהיום הראשון להפסקת העישון. כשלושה ימים לאחר הפסקת העישון, אתם תחוו את העלייה ברמת האנרגיות והחיוניות של הגוף ותוך מספר שבועות תוכלו להרגיש שיפור משמעותי בכושר הגופני שלכם. במהלך החודשים הראשונים להפסקת עישון, יכולת תפקוד הריאות שלכם תשתפר באופן הדרגתי ובעיות שונות בדרכי הנשימה כגון שיעול וליחה יתחילו להיעלם. לאחר 12 חודשי גמילה מעישון, רמת הסיכון להתקף לב פוחתת ב-50% ולאחר שנתיים מרגע הפסקת העישון הסיכון לשבץ מוחי פוחת אף הוא באופן משמעותי. לצד כל אלו, הפסקת עישון תסייע לכם להאט תהליכי הזדקנות ותאפשר לכם להרגיש צעירים יותר מגילכם הכרונולוגי.

למה להפסיק לעשן

יתרונות נוספים להספקת עישון

מעבר ליתרונות הבריאותיים הנלווים של הפסקת עישון, ישנן סיבות נוספות בגינן מומלץ לכל אחד ואחת מביניכם להפסיק עם ההרגל המגונה של עישון סיגריות או צריכת טבק, וביניהן: שיפור משמעותי בחושי הטעם והריח וחיסכון משמעותי בכסף אותו אתם "שורפים" על רכישת סיגריות ומוצרי עישון. כמו כן, הפסקת עישון תורמת להחלמת החניכיים והשיניים, מסייעת להפחתת סטרס ולחץ, משפרת את איכות השינה ומשפרת בצורה משמעותית את הדימוי העצמי והביטחון העצמי. 

התמודדות עם הפסקת עישון - כיצד?

הפסקת עישון מלווה בהופעות תסמיני גמילה מעישון המופיעים במהלך השבועיים הראשוניים להפסקה. תסמינים אלו הם פועל יוצא של מחסור בניקוטין אליו הורגל הגוף והם כוללים: כאבי ראש, קושי בריכוז, עייפות לא מוסברת, ליחה מוגברת, שיעול, תחושת אי שקט וקושי להירדם. תסמיני גמילה מעישון חולפים בדרך כלל תוך מספר ימים שלאחריהם תתחילו להרגיש שיפור משמעותי ברמת האנרגיה. 

טיפים יעילים להתמודדות עם הפסקת עישון

טיפים יעילים להתמודדות עם הצורך בסיגריה

 להלן מספר טיפים להתמודדות עם הצורך בעישון במהלך ימי הגמילה הראשונים:

  •  לאחר קיום ארוחות במהלך ימי הגמילה הראשונים הרגילו את עצמכם לצחצוח שיניים או צאו להליכה קצרה שתשבור את הצורך בסיגריה אחרי האוכל 
  • לעסו מסטיק ללא סוכר בכל פעם שמתעורר בכם הצורך בעישון סיגריה 
  • אכלו קרטיב כאשר מתעורר בכם צורך לסיגריה או הכניסו קובית קרח לפה ומצצו אותה 
  • זרקו את כל המוצרים הקשורים לעישון המצויים בביתכם או ברכבכם – כולל מאפרות ומצתים 
     הפחיתו את צריכת הקפה שלכם במידה ואתם רגילים לעשן במהלך שתיית קפה – שתו יותר מים ! 
  • הכינו לעצמכם רצועות של ירקות ופירות ונשנשו אותם בכל פעם שמתעורר בכם צורך לסיגריה 
  •   צאו להליכה באוויר הפתוח 
  •  השתדלו להימנע מחברת אנשים מעשנים בימי הגמילה הראשונים 
  • תרגלו נשימות עמוקות בכל פעם שמתעורר בכם צורך לסיגריה 
  • ספרו עד 10 בכל פעם שמתעורר בכם הצורך לסיגריה ולאחר מכן קומו ממקומכם והעסיקו את עצמכם בפעולה המצריכה שימוש בידיים כגון: שטיפת כלים, גיהוץ וכדומה

טיפ חשוב: לפני שאתם מתחילים בתהליך של הפסקת עישון, מומלץ לערוך רשימה של כל הסיבות המרכזיות בגינן אתם מעוניינים להפסיק לעשן ובכל פעם שמתעורר בכם הצורך לעישון הביטו ברשימה וקראו את הסעיפים השונים אותם רשמתם. מומלץ להכין רשימה דיגיטלית בטלפון הנייד או אפילו לשלוח לעצמכם הודעת SMS. 

 
יתרונות להפסקת עישון
שיעול לאחר הפסקת עישון

שיעול לאחר הפסקת עישון

זה לא פשוט להגיע החלטה שזהו, מיום ראשון מפסיקים לעשן וזה קשה אף יותר לעמוד באותה ההחלטה ולהתחיל בהליך הגמילה. מי שמבטיח שזהו, אלו הקשיים היחידים

קרא עוד »
עייפות לאחר גמילה מעישון

עייפות לאחר הפסקת עישון

רוב האנשים אשר מתכננים להיגמל מעישון, יאספו קרוב לוודאי קצת מידע מקדים, לגבי ההליך הצפוי להם – ובהליך איסוף אותו המידע, הם עתידים לגלות לא

קרא עוד »
דיכאון אחרי הפסקת עישון

דיכאון אחרי הפסקת עישון

אז אומרים שאותה הפסקת עישון מסייעת במניעת מצבי דיכאון, אבל, כידוע עד שמתחילים ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בהליך גמילה מעישון או גמילה מניקוטין, יש

קרא עוד »
הפסקת עישון

טריגרים בצורך לסיגריה

תהליך גמילה מעישון הוא תהליך מורכב ולא פשוט בו הנגמל נדרש לחדול באופן מוחלט מההרגל היומיומי של עישון סיגריות או מוצרי טבק אחרים. לאורך כל

קרא עוד »

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר