מדוע כל כך קשה להיגמל מפחמימות לבד?

תחושת רעב מתמשכת, עייפות לא מוסברת, האצת תהליכי הזדקנות, וכמובן, עלייה ניכרת במשקל, הן רק חלק מהתופעות להן גורמת התמכרות לפחמימות שבחלק גדול מהמקרים מלווה גם בהתמכרות לסוכר. אם גם אתם רוצים לדעת איך נגמלים מפחמימות השורות הבאות נכתבו עבורכם.

מהי התמכרות לפחמימות?

התמכרות לפחמימות היא למעשה צריכה יומית מוגברת של פחמימות הרבה מעבר לכמות הפחמימות היומית הנדרשת לרוב בני האדם. בדומה לכל סוג אחר של התמכרות, גם התמכרות לפחמימות נעשית באופן הדרגתי, כאשר רוב האנשים המכורים לפחמימות אינם מודעים לכך והם ממשיכים לצרוך פחמימות ללא שליטה.

גמילה מפחמימות דרכי התמודדות

מה חשוב לדעת על פחמימות

בראש ובראשונה נציין שגמילה מוחלטת מפחמימות אינה מומלצת לאף אחד ואחת מאיתנו וזאת לנוכח העובדה שהפחמימה היא האנרגיה הזמינה של הגוף וכאשר הגוף לא צורך כמות מספקת של פחמימות הוא מתחיל בתהליך של פירוק שרירים. בשלב זה חשוב לציין שארגון המזון והבריאות העולמי ממליץ על צריכה יומית מינימאלית של 50 גרם פחמימות וזאת על מנת לשמור על תפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, לרבות, תפקוד המוח.
יחד עם זאת, חשוב לאבחן בין סוגי הפחמימות אותן אנו צורכים, כאשר נהוג לסווג את הפחמימה לשני סוגים עיקריים: סוג אחד כולל את הפחמימות הריקות (לחמים ודברי מאפה, אורז, פסטות למיניהן וכו) ואת הפחמימות המורכבות העשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. כאשר מדברים על תהליך גמילה מפחמימות מדברים בעיקר על גמילה מפחמימות ריקות, כאשר צריכת הפחמימות נעשית באמצעות פחמימות מורכבות המצויות בין היתר בתירס, בורגול, קינואה, שיבולת שועל, כוסמת ולחמים מדגנים מלאים. 

האם ניתן להיגמל מפחמימות לבד?

צריכה יומית מוגברת של פחמימות ריקות עלולה להוביל בטווח הקצר לעלייה במשקל ובטווח האורך יותר לנזקים בריאותיים הכוללים בין היתר: עידוד דלקות כרוניות, התפתחותה של מחלת הסכרת, האצת תהליכי הזדקנות ונזקים נוספים המשפיעים במידה ניכרת על איכות החיים.
גמילה מפחמימות היא הכרח עבור כל אחד ואחת מביניכם המעוניין להטיב עם גופו לטווח הקצר והאורך וליהנות מאיכות חיים משופרת. אם גם אתם ניסיתם בעבר (בכוחות עצמכם) כל סוג של דיאטה למטרות ירידה במשקל, וודאי שמתם לב שהירידה במשקל ניתנת ליישום בטווח הקצר- בינוני, אך קשה יותר לשמור על תוצאות הדיאטה לאורך זמן. על אותו משוואה פועל תהליך גמילה מסוכר ופחמימות בכוחות עצמכם- בטווח המיידי תוכלו להפחית או להימנע מצריכת פחמימות אך לטווח הבינוני והארוך יותר תתקשו לעמוד בפיתוי והגוף ידרוש מכם לחזור ולצרוך פחמימות באופן מוגבר. 

מיידטק מציגה: תהליך גמילה מפחמימות בשלושה שלבים

אם גם אתם רוצים להחל בהליך של גמילה מסוכר ופחמימות וליהנות מכל היתרונות הבריאותיים הנלווים של גמילה מפחמימות לטווח הארוך, אתם לא לבד! אצלנו ב-מיינדטק, ממתינה לכם תכנית גמילה בשלושה שלבים שבסיומה גם אתם תוכלו להשתחרר מהצורך בפחמימות ריקות ומזיקות וליהנות משליטה מלאה על הפחמימות אותן כן תכניסו לגופכם.

להשתחרר מסוכר ופחמימות מזיקות!

השאירו פרטים ותחזירו את השליטה אליכם