מהן פחמימות פשוטות?

מה כל כך בעייתי בפחמימות פשוטות ואיזה סוג של פחמימות נוכל לצרוך מבלי לשבש את הרגלי האכילה שלנו?

🤍 פחמימות הן ספק האנרגיה של הגוף וחלק משלושת "אבות המזון" בתזונתנו – בנוסף לחלבונים ושומנים. קיים הבדל מהותי בין פחמימות מורכבות (קטניות, בטטה, כוסמת וכו) לבין פחמימות פשוטות.

🤍 אז מהן הפחמימות הפשוטות ומה בעייתי בהן?
פחמימה פשוטה היא כל סוכר המשרה מתיקות – דבש, ריבה, סוכר לבן, דברי מתיקה
ושתיה מתוקה וכן קמח לבן ומוצריו (מיני הקמחים למיניהם).

🤍 ההבדל בין הפחמימה המורכבת לפשוטה הוא קצב ספיגתה בגוף, כלומר רמת העלאת הסוכר בדם לאחר אכילת הפחמימה.

🤍 פחמימות פשוטות נספגות מהר והן מעלות באופן ניכר ובמהירות את רמת הסוכר בגופינו. מצב זה מוציא את הגוף מאיזון ויוצר צורך התמכרותי לסוכר.
התמכרות לסוכר מביאה לאכילה עודפת ועודף האנרגיה מצטבר בגוף בסופו של דבר בצורת תאי שומן.

🤍 פחמימות מורכבות מעלות בהדרגתיות ובאופן מתון את רמת הסוכר בדם.
הן מעלות את רמת הסרוטונין המשפיע על מצב רוחנו ויוצרות אצלנו את תחושת השובע הנכונה.

להשתחרר מסוכר ופחמימות מזיקות!

השאירו פרטים ותחזירו את השליטה אליכם