שיעול לאחר הפסקת עישון

זה לא פשוט להגיע החלטה שזהו, מיום ראשון מפסיקים לעשן וזה קשה אף יותר לעמוד באותה ההחלטה

ולהתחיל בהליך הגמילה. מי שמבטיח שזהו, אלו הקשיים היחידים ומכאן והלאה, הכול הולך להיות פשוט וקל, מטעה. כי גם בהמשך הדרך לא תהיה פשוטה, בכל זאת, הליך גמילה מעישון טומן בחובו לא מעט תסמינים לא פשוטים ובין היתר תחושת עצבות, חוסר סבלנות, עייפות ובמקרים רבים גם שיעול. החדשות הטובות הן שמדובר בתסמינים זמניים אשר עוברים ולאחר פרק זמן קצר, הנגמלים יכולים לחזור לשגרת חיים תקינה ובריאה.

דרכים להקלה בשיעול לאחר גמילה מעישון

  •  שתו הרבה מים: שתיית מים מרובה עוזרת לשמור על לחות הגרון ומפחיתה את הצורך בשיעול.
  • משקאות חמים: שתו תה חם המכיל דבש ולימון בכדי להקל על השיעול.
  •  הימנעו ממשקאות המכילים אלכוהול, קפאין או סוכר מכיוון שהם עלולים לגרום להתייבשות ולייבש את הגרון.
  • מכשיר אדים: מומלץ להשתמש במכשיר אידוי (אנילציה) המקל בדרך כלל על שיעולים כבדים וטורדניים ופותח את דרכי הנשימה.
  • המנעו מחומרים מגרים: השתדלו להתרחק מדברים שעלולים לגרות את הגרון שלכם כגון: עשן, ריחות חזקים של חומרים שונים, חומרי צבע או מוצרי ניקוי.

 

 כפי שהצגנו פה, ישנן דרכים רבות שיכולות לסייע בהקלה ואף בהפסקת השיעול לאחר גמילה עישון. אנשים רבים הסובלים מתסמיני שיעול לאחר הפסקת עישון ומשתמשים בדרכים הללו מגלים שהן יעילות ומסייעות להפסקת השיעול.   

תה להקלה בשיעול לאחר גמילה מעישון

ליחה לאחר הפסקת עישון

התסמין השכיח ביותר של שיעול לאחר הפסקת עישון הוא ייצור ליחה. זאת בשל העובדה שהניקוטין מכווץ את דרכי הנשימה ומפחית את ייצור הריר. רופאים רבים ממליצים לנגמלים עם סימפטום של ליחה לאחר הפסקת עישון הוא להימנע משתיית אלכוהול, שעלול להחמיר אותו, או להגביר את צריכת הנוזלים כדי לעזור לדלל את הליחה. בנוסף ניתן גם להעזר ולהשתמש במכשיר אדים לפני השינה כדי להקל על הנשימה.

היתרונות של הפסקת עישון

להישאר רגועים

יש לקחת בחשבון שלצד שיעול, יש עוד מספר תסמינים אשר מהווים חלק מאותו הליך של התמודדות עם הפסקת עישון – מודעות לאותם תסמיני גמילה מעישון והידיעה שהם חולפים, יכולה למנוע מצבים בהם כתוצאה מהם הנגמלים, יפסיקו את ההליך ויחזרו לעשן. אז בין אותם התסמינים, הגופניים והנפשיים, כגון שיעול לאחר הפסקת עישון, חשוב לציין את הבאים: כאבי ראש, שינויים בדפוסי השינה, עלייה במשקל, תחושת כאב באזור הגפיים, ירידה במצב הרוח, תחושת אי שקט, הפרעות בריכוז, תחושת חרדה ועוד… חשוב לציין שמרבית התסמינים שהוזכרו חולפים אחרי ימים בודדים או לכל היותר לאחר מספר שבועות וברוב המקרים, לא כל התסמינים יהוו את נחלת הנגמלים – אלא רק חלק קטן מהם.  

להשאר רגועים לאחר הפסקת עישון

לזכור מה מרוויחים

בכל פעם שהמחשבה לחזור לעשן עולה ולא בעקבות איזה שיעול טורדני או ירידה במצב הרוח, חשוב שהנגמלים ידאגו להזכיר לעצמם מה הם מרוויחים ומה הם כביכול "משלמים" בשביל אותו הרווח. ה"תשלום" בא לידי ביטוי בתסמינים, אשר חומרתם ופרק הזמן שלהם יכולים להשתנות בין אדם לאדם – אך הם נמשכים לכל היותר שבועות בודדים. לעומת זאת הרווחה הוא בריאות לכל המשך החיים ובמקרים רבים, גם עלייה באורך החיים – ושלא לדבר על הריחות שיהיו הרבה יותר נעימים. כמובן, שהתועלות יבואו לידי גם כלפי חוץ, לרוב האנשים יותר נעים להימצא בחברתם של אנשים אשר אינם מעשנים. לכן, גם אם כעת אתם משתעלים, בעוד מספר ימים, השיעול יכול כבר להוות את נחלת העבר.  

מעוניינים בהליך של גמילה מעישון? השאירו פרטים וגלו עוד על שיטת מיינדטק.

מאמרים נוספים

מדוע חשוב להפסיק לעשן

למה להפסיק לעשן?

גמילה מעישון באופן מוחלט וחד משמעי, תאפשר לכל אחד ואחת מצרכני הטבק והסיגריות שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בהיבט הפיזי – בריאותי, בהיבט הנפשי

קרא עוד »
דיכאון אחרי הפסקת עישון

דיכאון אחרי הפסקת עישון

אז אומרים שאותה הפסקת עישון מסייעת במניעת מצבי דיכאון, אבל, כידוע עד שמתחילים ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בהליך גמילה מעישון או גמילה מניקוטין, יש

קרא עוד »
תסמיני גמילה מעישון

תסמיני גמילה מעישון

גמילה מעישון מלווה בלא מעט תסמינים המופיעים בעיקר בימים הראשונים לתהליך הגמילה. תסמיני גמילה מעישון מהווים חלק בלתי נפרד מכל תהליך של התמודדות עם הפסקת עישון

קרא עוד »

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר