תסמיני גמילה מעישון

גמילה מעישון מלווה בלא מעט תסמינים המופיעים בעיקר בימים הראשונים לתהליך הגמילה. תסמיני גמילה מעישון מהווים חלק בלתי נפרד מכל תהליך של התמודדות עם הפסקת עישון וגמילה מניקוטין, והם עלולים להקשות להתמיד בתהליך הגמילה ולכן חשוב להיות מודעים אליהם ואף להיחשף לדרכים שונות בהן תוכלו להתמודד עם התסמינים הנלווים להפסקת עישון.

תסמיני גמילה מעישון מסווגים לשני סוגי תסמינים: תסמיני גמילה התנהגותיים ותסמיני גמילה פיזיולוגיים. בשני המקרים, מדובר בתסמיני גמילה החולפים לאחר שבוע עד שבועיים מיום הפסקת העישון.

עישון מהווה התמכרות שטומנת בחובה סיכונים בריאותיים רבים, בעוד שהפסקת עישון מהווה צעד שבכוחו להותיר את ההתמכרות כנחלת העבר ולהתחיל ליהנות מחיים בריאים יותר. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שהליך הגמילה הוא לא תמיד פשוט ובמקרים רבים הוא טומן בחובו תופעות גמילה מעישון הן פיזיים והן התנהגותיים. 

 

אנשים אשר נגמלו מעישון וסבלו בתהליך מהופעת תסמיני גמילה מעישון כגון: שיעול, ליחה, רעב מוגבר, כאבי ראש וכדומה, יעידו על כך שהתוצאה בהחלט שווה את הדרך ואת התהליך של התמודדות עם הפסקת עישון, אך בכדי למנוע "הפתעות לא צפויות" חשוב להכיר את ההשפעות והתסמינים וכמובן את דרכי ההתמודדות עם התסמינים השונים והתופעות הנלוות להפסקת עישון.

תסמיני גמילה מעישון

מדוע כל כך קשה להפסיק לעשן ?

כידוע, הניקוטין הוא אחד מהחומרים הממכרים ביותר והשפעתו על הגוף ניכרת. בכל פעם שאתם לוקחים "שאכטה" מהסיגריה אתם למעשה מכניסים לגופכם ניקוטין הפועל באופן מהיר על הגוף. הניקוטין מעלה את לחץ הדם וגורם לשחרור דומפין במוח וזאת הסיבה שהעישון יותר תחושת עוררות או תחושה מרגיעה. עם הזמן, כלל המעשנים מפתחים סבילות לניקוטין, ולכן, ככל שחולף זמן הם נדרשים לכמות גדולה יותר של ניקוטין. במהלך שנות העישון, נוצרים במוחו של כל מעשן ומעשן כמות גדולה של קולטני ניקוטין וכאשר אספקת הניקוטין לאותם קולטנים נפסקת כתוצאה מתהליך גמילה מסיגריות, מתחילות תופעות פיזיולוגיות שונות הנמשכות בין מספר ימים למספר שבועות. 

גמילה מעישון היא ללא ספק פעולה מבורכת שכל אדם מעשן צריך לשאוף אליה במקום לשאוף לריאות את הניקוטין המצוי בסיגריות ומוצרי הטבק השונים. יחד עם זאת, תהליך הגמילה מעישון אינו פשוט והוא עשוי להיות מלווה בתסמינים שונים הנלווים לכל תהליך גמילה מניקוטין.  

גמילה מעישון תסמינים ותופעות לוואי

תופעות גמילה מעישון יכולות להיות רבות ומגוונות והן באות לידי ביטוי לרוב בדרכים הבאות: הפרעות שינה, קשיי ריכוז, תחושת עצבנות בלתי נשלטת, קושי להירדם וכו'. יחד עם זאת, התמודדות עם הפסקת עישון עלולה גם להיות מלווה בתחושת כעס בלתי מוסברת, תחושת אי שקט, דיכאון וקצב לב איטי יותר. תחושת רעב מוגברת שגם תרומת לעלייה במשקל ולעיתים אף גורמת להתמכרות לסוכרים ופחמימות.

תסמיני גמילה פיזיולוגיים

ברגע בו אתם מפסיקים לספק לגוף את הניקוטין אליו הוא מורגל, עלולות להתרחש בגוף מספר תופעות פיזיולוגיות הבאות לידי ביטוי בשיעול הולך וגובר, הפרשת ליחה מוגברת וכאבי ראש תדירים. תופעות אלו מעידות יותר מכל דבר אחר על תהליך התנקות של הגוף משאריות חומרי העישון המצויים בו. לכן כעבר 48 שעות עד 72 שעות מתחילת תהליך הגמילה, הגוף מתנקה באופן מוחלט מניקוטין ומתחיל להרגיש טוב יותר והתופעות הנ"ל ילכו וייעלמו. כמו כן, בקרב הנגמלים עלולים לבוא לידי ביטוי תופעות לוואי של גמילה מעישון הקשורות למערכת העיכול, כאשר כאבי בטן, עצירות או לחילופין שלשולים וצואה מימית המהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הגמילה ומהניקיון של הגוף.

גמילה מעישון תופעות לוואי

תסמיני גמילה התנהגותיים

כאשר מדברים על תסמיני גמילה התנהגותיים מדברים למעשה על מספר סימפטומים מרכזיים העלולים ללוות אתכם בימים הראשונים לתהליך הגמילה, וביניהם: חוסר שקט הולך וגובר ככל שהשעות נוקפות מהרגע בו עישנתם את הסיגריה האחרונה שלכם, סטרס ומצבי לחץ מוגברים, תחושת תסכול הולכת וגוברת במהלך הימים הראשונים לתהליך הגמילה, קשיים בריכוז, נדודי שינה וקושי להירדם. חשוב לציין שבדומה לתסמיני הגמילה הפיזיולוגיים, גם תסמיני הגמילה ההתנהגותיים המופיעים בימים הראשונים לתהליך חולפים תוך מספר ימים.

החשק לסיגריה

כאן חשוב להדגיש, שאחד מהתסמינים הבולטים ביותר של התמודדות עם הפסקת עישון הוא החשק לסיגריה, כאשר, חלק בלתי נפרד מהליך התמודדות עם תסמיני גמילה מעישון, מתגלמת בעובדה שכל פעולה, סיטואציה חברתית או כל אדם אשר פוגשים יכול להעלות את הצורך בסיגריה, במיוחד עם יש קשר ישיר וקרוב עם עישון הנובע מהסובבים אותך, סיטואציה זאת עלולה לגרום להגברה של טריגרים בצורך לסיגריה.

האם גמילה מעישון טומנת בחובה סיכון?

אז זה אומנם נכון, תסמיני גמילה מעישון מלוות לרוב בתופעות לוואי רבות ומגוונות, אך חשוב להדגיש שלמרות שכך הדבר, לא קיימת כל סכנה בריאותית בהליך הגמילה. למעשה, בדיוק ההפך הוא הנכון, גמילה מעישון מהווה את אחד הצעדים הנכונים והטובים ביותר בהם מעשנים יכולים לנקוט למען בריאותם.

חשוב לזכור, שאותן תופעות לוואי זמניות ולרוב, הן חולפות אחרי ימים וכל מה שהנגמלים צריכים לעשות, זה פשוט להתמיד עם ההחלטה לגבי הגמילה. בחירה מושכלת של תכנית הגמילה, יכולה להבטיח הליך שהינו קצר יחסית (וגם שמשך הזמן של תופעות הלוואי יהיה קצר יותר) ובסופו של הליך זה מבטיח לנגמלים חיים בריאים יותר וחשיפה מופחתת למחלות ולנזקים בריאותיים.

התמודדות עם הפסקת עישון

התמודדות עם תופעות גמילה מעישון - מה חשוב לדעת?

התמודדות עם הפסקת עישון מחייבת אתכם לשנות את ההרגלים היומיומיים שלכם בימים הראשונים לתהליך הגמילה וזאת על מנת להימנע ככל הניתן מהכניעה לצורך בעישון סיגריה. ברוב המקרים, חשוב ומומלץ להקפיד על שתייה מרובה של מים ואף להעסיק את הפה עם קוביית קרח או מסטיק בכל פעם שמתעורר בכם צורך לסיגריה. כמו כן, מומלץ להימנע מאחזקת סיגריות בבית או במשרד ולנסות להקפיד על פעילות ספורטיבית מתונה בימים הראשונים לגמילה.

הפעילות הגופנית תסייע לכם להתמודד עם גמילה מעישון הן עם התסמינים הפיזיולוגיים והן עם התסמינים התנהגותיים כאחד והיא תסייע רבות לשינה טובה בלילה. 

במהלך תקופה זו הגוף מתנקה מניקוטין וקולטני הניקוטין המצויים במוח מתחילים להתפוגג. כפועל יוצא מכך, הצורך בסיגריה הולך ופוחת מספר שבועות לאחר תחילת תהליך הגמילה. יחד עם זאת, חשוב לציין שכל תהליך גמילה מעישון הוא ברובו תהליך גמילה מהרגלים התנהגותיים הקשורים לסיגריה ומה שהיא מהווה עבור כל מעשן, ולכן, הצורך בסיגריה בתקופה שלאחר ניקיון הגוף מניקוטין הוא צורך התנהגותי הנובע מההרגלים השונים שלכם בכל הנוגע לעישון. התמודדות עם הפסקת עישון בשלב זה, מחייבת אתכם לשנות הרגלים ישנים ולאמץ הרגלים חדשים לחיים, וזאת הסיבה שחלק גדול מהאנשים הנגמלים מעישון מתחילים להקפיד על אורח חיים בריא יותר המשלב בתוכו תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית. 

מעבר לכל אלו, חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה ולעשות שימוש במקלות גזר, מלפפון וירקות נוספים על מנת להשביע את התיאבון המוגבר המופיע בימים הראשונים לתהליך הגמילה. פעולות אלו ונוספות יוכלו לסייע לכם לצלוח בהצלחה את הימים הראשונים והקשים של תהליך גמילה מעישון.

אנו מזמינים אתכם להיעזר במדריך שלנו מה קורה לגוף לאחר הפסקת עישון? על מנת שתוכלו להתמודד עם תסמיני הגמילה בדרך הטובה ביותר.

גמילה מעישון תופעות לוואי

מעוניינים להתחיל גמילה מעישון?

אם גם אתם מבקשים להיגמל מעישון ולחיות חיים הרבה יותר בריאים, חשוב שתכירו את חברת "מיינדטק" ואת הליך הגמילה אותו היא מציעה. החברה מציעה מגוון פתרונות איכותיים להליך גמילה מעישון, המתבססים על טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. לחברה, פתרון איכותי ויעיל עבור כל מי שמבקש להיגמל מסיגריות, כאשר, הליך הגמילה אורך 90 דקות בלבד!

השיטה החדשנית והיעילה מתבססת על דמיון מודרך ועל NLP, היא מתמקדת בעקירה של הבעיה מהשורש, כאשר חברתנו מלווה אתכם בתהליך של התמודדות עם הפסקת עישון, יד ביד לאורך כל הדרך עם אנשי מקצוע מנוסים.

יתרון נוסף של הליך הפסקת עישון בשיטה זו, טמון בעובדה שניתנת עליה אחריות כך שמי שמסיבה מסוימת חוזר לעשן אחרי מספר שנים לאחר שעבר הפסקת עישון, יוכל לחזור על הטיפול מבלי שיצטרך לשלם.

אם גם אתם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות והתועלות של השיטה שלנו להפסקת עישון, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל את כל המידע והפרטים הרלוונטיים.

שאלות תשובות

רעב מוגבר, עלייה קלה במשקל, שיעול וליחה, עייפות, חוסר סבלנות. חשוב לזכור, שמדובר בתופעה זמנית וחולפת והחסרונות של תסמינים אלו יהפכו ליתרונות בהמשך.

התאוששות של הריאות באופן משמעותי ייקח כשלושה חודשים מסיום הגמילה. לאחר תשעה חודשים תוכלו להרגיש איך מערכת הנשימה מתחזקת וזרימת הדם בגוף תשתפר משמעותית.

אל תוותרו בקלות על כל מה שהשגתם, אחת הדרכים היא לנסות ולהישאר עסוקים. זה יעזור לכם למקד את תשומת הלב במשהו אחר ולא לחשוב על עישון. דרך נוספת היא לנסות ולבלות קצת זמן עם אנשים שאינם מעשנים ובסביבה תומכת, זה יעזור לכם להפחית את התשוקה לסיגריה ויגרום לכם פחות לרצות לעשן.

זה הזמן להפסיק לעשן תוך 90 דקות!

השאירו פרטים ותחזרו לנשום אוויר